1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
car-gears


Κυρίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είχαν την συνήθεια να βάζουν νεκρά ρολάροντας για να πετύχουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου…είχαν δίκιο;

 

Στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούσαν εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ) για την έκχυση καυσίμου στον κινητήρα, πράγματι υπήρχε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου τοποθετώντας «νεκρά» στο κιβώτιο ταχυτήτων στη διάρκεια κατηφόρας (αλλιώς οι σ.α.λ. παρέμεναν ψηλά και ο εξαερωτήρας αντλούσε καύσιμο).

 

Αντιθέτως, στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο ψεκασμού καύσιμου, δεν συμβαίνει το ίδιο! Πλέον τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρονικό εγκέφαλο ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fuel cut off», διακόπτοντας την παροχή καυσίμου όταν η κινητική ενέργεια του οχήματος επαρκεί για την λειτουργία του κινητήρα. Έτσι, η κατανάλωση καυσίμου στην κατηφόρα, όταν στο κιβώτιο υπάρχει ταχύτητα, είναι μηδενική.

 

Αν εμείς επιλέξουμε να βγάλουμε σχέση στην διάρκεια κατηφόρας, τότε ο κινητήρας «απομονώνεται» από το υπόλοιπο όχημα και επομένως θα χρειαστεί να αντλήσει καύσιμο για να δουλέψει στο ρελαντί. Έτσι, η κατανάλωση είναι υψηλότερη έστω και αν το αυτοκίνητο ρολάρει με νεκρά και δεν εμποδίζεται η κίνηση του από την αντίσταση της μετάδοσης με κουμπωμένη σχέση.

 

Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να δοκιμάσετε πολύ εύκολα σε μία μικρή κατηφόρα παρατηρώντας το trip computer και την στιγμιαία κατανάλωση.

Όπως θα δείτε με σχέση στο κιβώτιο και κατηφορίζοντας η κατανάλωση είναι μηδενική, ενώ όταν βγάλετε την σχέση το μοτέρ καταναλώνει όπως στο ρελαντί.

Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου όταν η κλίση της κατηγορίας είναι τόσο μεγάλη και το ρολάρισμα συνεχόμενο. Εκεί πιθανά να υπάρχει κάποιο μικρό όφελος στην κατανάλωση.

Ωστόσο δεν συστήνεται να οδηγούμε χωρίς ταχύτητα για τον αποτελεσματικό έλεγχο του οχήματος!

 

Πηγή: Caroto


Προσθήκη νέου σχολίου