Τα 5 «σημάδια» για αντικατάσταση των ελαστικών

Τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας οφείλουν να βρίσκονται μόνιμα σε άριστη κατάσταση.

 

Όντας το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο, τα ελαστικά είναι το πρώτο εξάρτημα του οχήματος μας, το οποίο θα πρέπει να ελέγχουμε με την μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα, σε κάθε περίπτωση. Πώς όμως θα είμαστε σίγουροι ότι χρειάζονται αντικατάσταση;

 

Ακολουθούν πέντε βασικά «σημάδια» τα οποία θα μας «ενημερώσουν» ότι έφτασε η κατάλληλη στιγμή:

 

1) Τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει με αυτά, μαρτυρούν πολλά για την κατάστασή τους.

Ένα μέσο σετ ελαστικών έχει ζωή περίπου 40.000 χιλιόμετρα, υπό φυσιολογική οδήγηση. Οπότε καλό θα ήταν να σημειώσεις την ένδειξη του χιλιομετρητή όταν τα αντικαταστήσεις, για να υπολογίσεις πότε θα χρειαστείς την επόμενη τετράδα!

 

2) Τα έτη τοποθέτησης «μαρτυρούν» επίσης πολλά για τα ελαστικά του οχήματός μας.

Ακόμη κι αν έχουμε καλύψει 10.000 χιλιόμετρα ή και λιγότερα, αν η «ηλικία» των ελαστικών μας είναι 10 ετών δεν θα έχουν την ίδια απόδοση σε σύγκριση με μια νέα τετράδα. Έτσι, όταν τσεκάρεις την ημερομηνία παραγωγής τους και διαπιστώσεις ότι έχουν περάσει 5 ή περισσότερα χρόνια από τότε, καλό θα ήταν να σκεφτείς την άμεση αντικατάστασή τους, ακόμη κι αν έχουν πολύ «ψωμί» ακόμη.

 

3) Μια άτυχη στιγμή θα μπορούσε να φέρει πρόωρη αλλαγή ελαστικών.

Αν για παράδειγμα, ένα από αυτά διατρηθεί από κάποιο αιχμηρό αντικείμενο, μπορεί να επισκευαστεί σε ένα βουλκανιζατέρ. Ωστόσο μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα που δεν είναι εμφανές με την πρώτη ματιά, όμως ο ειδικός θα το εντοπίσει και θα σε ενημερώσει. Αν λοιπόν τα ελαστικά σου έχουν αρκετό χρόνο ή χιλιόμετρα «στην πλάτη» τους και ένα από αυτά καταστραφεί, μάλλον έφτασε η στιγμή να τα αλλάξεις όλα.

 

4) Ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα ή την ηλικία των ελαστικών, πολύ μεγάλη σημασία παίζει και η φθορά τους.

Αν στο αυτοκίνητο γίνεται «σκληρή» χρήση λόγω γρήγορης οδήγησης, η γόμα «τρώγεται» με ιδιαίτερη ευκολία ακόμη κι αν πρόκειται για καινούργια ελαστικά, με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. Το νόμιμο όριο βάθους του πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά, οπότε στις αυλακώσεις θα πρέπει να κοιτάξεις να είναι μεγαλύτερο από αυτό για να είσαι νόμιμος και αρκετά μεγαλύτερο για να είσαι απόλυτα ασφαλής.

 

5) Οδηγώντας το αυτοκίνητο μπορούμε να καταλάβουμε ευκολότερα αν τα ελαστικά μας βρίσκονται προς το τέλος της ζωής τους.

Ακόμη κι αν για την ώρα παραμένουν απολύτως ασφαλή, η αλλαγή συμπεριφοράς στο φρενάρισμα ή στο στρίψιμο, προφανώς είναι μήνυμα ότι ήρθε η ώρα για αντικατάσταση. Ο βαθμός φθοράς γίνεται αντιληπτός ακόμη ευκολότερα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα η βροχή.

 

Τα 5 «σημάδια» για αντικατάσταση των ελαστικών