Το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί; Βρες τι φταίει!

Κάνε το εικόνα: Έχεις σταματήσει με νεκρά (είτε λόγω κίνησης στον δρόμο, είτε για να παρκάρεις) και τσουπ! Ξαφνικά από το πουθενά αρχίζει να ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί. Όταν πατήσεις γκάζι όλα φαίνονται ξανά κανονικά, μέχρι που το αφήνεις και πάλι αρχίζει το ανεβοκατέβασμα στροφών στο ρελαντί.

 

Μα τι έγινε, χάλασε το αυτοκίνητό σου έτσι ξαφνικά; Το ίδιο πράγμα έχουν περάσει χιλιάδες οδηγοί πριν από σένα. Κι εμείς μιλήσαμε μαζί τους και συγκεντρώσαμε τα πιο συχνά προβλήματα που προκαλούν το πρόβλημα, για να σε βοηθήσουμε να βρεις λύση.

Γιατί το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί;

 

Όπως σίγουρα ξέρεις, στο ρελαντί το αυτοκίνητό σου πρέπει να λειτουργεί περίπου στις 900 – 1000 στροφές. Έτσι, όταν το βλέπεις να κατεβαίνει πιο χαμηλά (ή να ανεβάζει υψηλές στροφές στο ρελαντί), είναι λογικό να σε ανησυχεί.

 

Εμείς μιλήσαμε με μερικούς οδηγούς που έχουν αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα με σένα και συγκεντρώσαμε τα πιο συχνά προβλήματα που φάνηκαν να έχουν:

 

1. Η πεταλούδα γκαζιού χρειάζεται καθάρισμα

 

Μερικές φορές, κάτι τόσο απλό μπορεί να δώσει λύση. Αν είσαι τυχερός / -ή, ένα απλό καθάρισμα θα επαναφέρει το αμάξι σου πολύ οικονομικά.

 

2. Τα μπεκ χρειάζονται καθάρισμα

 

Ειδικά σε λίγο παλιότερα αυτοκίνητα, πάντα να ξεκινάς από τον καθαρισμό εξαρτημάτων και μετά να ελέγχεις αν χρειάζονται αλλαγή. Έτσι και με τα μπεκ στα συστήματα έγχυσης καυσίμου (στο injection), πρέπει να τα καθαρίσεις για να κρίνεις αν ευθύνονται για τις χαμηλές / υψηλές στροφές στο ρελαντί.

 

Διάβασε επίσης: Όλοι οι θόρυβοι του αυτοκινήτου που δεν πρέπει να αγνοήσεις!

 

3. Βλάβη στον αισθητήρα στροφών

 

Αν το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί απότομα, σίγουρα πρέπει να σου κοιτάξουν και τον αισθητήρα στροφών. Ίσως είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι αυτός ευθύνεται, χωρίς τη βοήθεια επαγγελματία.

 

4. Χαλασμένη βαλβίδα ρελαντί

 

Σε κάποιους οδηγούς έχει τύχει να ευθύνεται η βαλβίδα ρελαντί για το ανεβοκατέβασμα στροφών. Μπορείς να δοκιμάσεις να την αλλάξεις με καινούργια (ή μεταχειρισμένη) βαλβίδα, για να δεις αν θα σε βοηθήσει στη ρύθμιση του ρελαντί αυτοκινήτου.

 

5. Χαλασμένη πεταλούδα γκαζιού

 

Η πεταλούδα γκαζιού σίγουρα δεν είναι οικονομική για να την αλλάξεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Όμως είναι κάτι που θα αναγκαστείς να εξετάσεις σαν ενδεχόμενο (εννοείται αφού το προτείνει ο μηχανικός σου).

 

6. Πρόβλημα στη φύσα του MAF

 

Ο αισθητήρας μάζας αέρα (MAF), όπως λέει και το όνομά του, είναι υπεύθυνος για να πληροφορεί την ECU για τη μάζα εισερχόμενου αέρα και να τη μετατρέπει σε σήμα τάσης.

 

Ένα πρόβλημα έχει παρατηρηθεί σε πολλά αυτοκίνητα, είναι να έχει βλάβη η φύσα του MAF (ή να μην πατάει καλά) και να χρειάζεται αλλαγή. Αν το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί, αυτό είναι άλλο ένα ενδεχόμενο που πρέπει να ελέγξεις.

 

7. Βλάβη στην τρόμπα βενζίνης

 

Ένας κλασικός τρόπος με τον οποίο μπορεί να χαλάσει η τρόμπα βενζίνης σου, είναι αν οδηγείς συχνά με το λαμπάκι βενζίνης αναμμένο. Αλλά για όποιο λόγο κι αν συμβεί, σημασία έχει ότι πιθανώς θα χρειαστεί αλλαγή, αν σου προκαλεί χαμηλές ή υψηλές στροφές στο ρελαντί.

 

8. Βλάβη στον αισθητήρα ψυκτικού υγρού

 

Ο αισθητήρας αυτός ενημερώνει την ECU για τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού στον κινητήρα. Αν υποθέσουμε ότι έχει βλάβη και βλέπει το ψυκτικό υγρό σαν να είναι μόνιμα ζεστό, αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην οδήγηση, όταν ο κινητήρας είναι κρύος.

 

Ομοίως, μπορεί να ευθύνεται και που το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, μάλλον ο αισθητήρας θα χρειαστεί αλλαγή.

 

Διάβασε επίσης: Leasing αυτοκινήτου ή αγορά; Πότε συμφέρει κάθε επιλογή;

 

Τι σημαίνει το τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί;

 

Δεύτερο πρόβλημα: Οδηγείς κανονικά και ξαφνικά, μόλις βάλεις το αυτοκίνητο στο ρελαντί, αρχίζει το τρέμουλο στον κινητήρα!

 

Οι πιο συνήθεις ύποπτοι για το τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί είναι:

 

  • Κακή ποιότητα καυσίμου. Η καλή και ομοιόμορφη καύση της βενζίνης (ή του πετρελαίου) είναι απαραίτητη για να αποφύγεις πολλά προβλήματα στο αμάξι.

 

  • Καμμένη φλάντζα κεφαλής. Εξαιτίας της το πιο πιθανό είναι να παρατηρήσεις προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα (τυπικό παράδειγμα είναι το τρέμουλο του κινητήρα).

 

  • Βλάβη αισθητήρα θερμοκρασίας λαδιού. Αν ο αισθητήρας δείχνει σαν να μην είναι φυσιολογική η θερμοκρασία λαδιού, αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Πιθανώς θα χρειαστεί αλλαγή.

 

  • Πρόβλημα με τσιμούχα στροφάλου. Πολλές φορές, ένα πρόβλημα με την τσιμούχα μπορεί να εκδηλωθεί με καμμένα λάδια, αλλά μπορεί να προκαλέσει και τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί.

 

  • Φθαρμένα μπουζοκαλώδια. Αν έχεις αρκετά χρόνια το αυτοκίνητό σου, ίσως τα μπουζοκαλώδια χρειάζονται αλλαγή για να λυθεί το πρόβλημά σου.

 

Γιατί το αμάξι ανεβάζει θερμοκρασία στο ρελαντί;

 

Το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου σου μπορεί να πάθει ζημιά για πολλούς λόγους. Αλλά αν ανεβάζει θερμοκρασία στο ρελαντί, ενώ κατά τα άλλα διατηρεί κανονική θερμοκρασία, κάποιες πιθανές αιτίες είναι:

 

  • Έχεις πολύ καιρό να αλλάξεις ψυκτικό υγρό (ή έχει βουλώσει και χρειάζεται καθάρισμα το ψυγείο).

 

  • Υπάρχει βλάβη στον θερμοστάτη ή έχει κολλήσει. Αν έχει απλά κολλήσει, ίσως δεν χρειαστεί αλλαγή.

 

  • Υπάρχει πρόβλημα στην αντλία νερού, είτε εξαιτίας της φτερωτής, είτε εξαιτίας των πτερυγίων.

 

Αν το αυτοκίνητό σου ανεβάζει θερμοκρασία στο ρελαντί ή κατά την οδήγηση, μην περιμένεις. Πρέπει να το ελέγξει άμεσα μηχανικός, γιατί ενδέχεται να είναι επικίνδυνο.

 

Ελπίζουμε να σε βοηθήσουμε να βρεις λύση στο πρόβλημά σου, είτε το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί, είτε έχεις τρέμουλο στον κινητήρα, είτε ανεβάζει θερμοκρασία.

 

Και μην ξεχνάς να ανανεώνεις την ασφάλεια αυτοκινήτου σου έγκαιρα, προσέχοντας πολύ τις παροχές της οδικής βοήθειας, για να σε καλύπτει για οτιδήποτε χρειαστείς!

 

Αν θέλεις 24ωρη κάλυψη και παροχές φτιαγμένες στα μέτρα σου, εμείς είμαστε εδώ. Μπες στο Insurance Market, σύγκρινε ασφάλειες και επίλεξε την πιο συμφέρουσα, ειδικά για σένα. Όλη η διαδικασία γίνεται 100% ηλεκτρονικά, από την άνεση του καναπέ σου!

Το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί; Βρες τι φταίει!