627.000 καταναλωτές άλλαξαν πάροχο το 2019. Εσύ ακόμα το σκέφτεσαι;

Μαζική φυγή πελατών από την ΔΕΗ καταγράφηκε το 2019, με την εταιρεία να χάνει από 627.000 συνδέσεις, σχεδόν το 10% του συνόλου, με τον κόσμο που την εγκαταλείπει να στρέφεται σε άλλους ιδιώτες παρόχους.

 

Μάλιστα, αυτή η φυγή, η οποία ήταν σχεδόν διπλάσια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (338.000), πήρε διαστάσεις χιονοστιβάδας στο δεύτερο εξάμηνο του 2019 λόγω των αυξήσεων στα τιμολόγια της ΔΕΗ, σε συνδυασμό με τη μείωση κατά 50% της έκπτωσης συνέπειας, που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Έτσι, Στο τέλος του 2019, η ΔΕΗ εξυπηρετούσε το 53% της αγοράς στους καταναλωτές μέσης τάσης, ενώ στο σύνολο του τομέα της ενέργειας αντιπροσωπεύει το 72%.

 

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), που επικαλείται η Εφημερίδα των Συντακτών, οι αποσυνδέσεις την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου είχαν φτάσει στις 226.000, αλλά μέσα στο επόμενο εξάμηνο διπλασιάστηκαν και έτσι το 2019 έκλεισε με αύξηση-ρεκόρ, που διαμορφώθηκε στο 85,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

 

Οι ιδιώτες προμηθευτές ρεύματος υπολογίζεται ότι στα τέλη Δεκεμβρίου εξυπηρετούσαν περίπου 800.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

 

Να σημειωθεί ότι την περασμένη χρονιά το φυσικό αέριο ήταν το κυρίαρχο καύσιμο στην παραγωγή ενέργειας, με μερίδιο 32%, ενώ ο λιγνίτης έχει ήδη περιοριστεί στο 20%. Η συμβολή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) το 2019 κάλυψε το 24% της παραγωγής.

 

Στη ΔΕΗ παραμένουν υποχρεωτικά δύο μεγάλες ομάδες καταναλωτών.

 

  • Η πρώτη περιλαμβάνει τους δικαιούχους Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), οι οποίοι το 2019 έφτασαν στις 513.000 και ήταν λιγότεροι από τις προηγούμενες χρονιές κατά τις οποίες ξεπερνούσαν τις 650.000, λόγω της θέσπισης αυστηρότερων κριτηρίων ένταξης στο σύστημα επιδοτήσεων.

 

  • Στη δεύτερη εντάσσονται περίπου 135.000 καταναλωτές που έχουν καταπέσει στην «καθολική υπηρεσία». Πρόκειται για κακοπληρωτές που είχαν συνδεθεί με ιδιώτες παρόχους, οι οποίοι όμως προχωρούν σε διακοπή της παροχής σε καταναλωτές που δεν έχουν εξοφλήσει περισσότερους από δύο συνεχόμενους λογαριασμούς.

 

Για κοινωνικούς λόγους, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να τους δώσει ρεύμα αλλά με αυξημένο κατά 12% τιμολόγιο, ενώ οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας στην πλειονότητά τους συνεχίζουν να μην πληρώνουν. Η ΡΑΕ κάνει σε τακτά διαστήματα διαγωνισμό για την παροχή αυτής της υπηρεσίας, αλλά η ΔΕΗ ως τώρα υποβάλλει τη μοναδική προσφορά.

 

 

Σε ετήσια βάση, η ΔΕΗ εκδίδει τα τελευταία χρόνια περίπου 300.000 αποφάσεις διακοπής της παροχής σε καταναλωτές με οφειλές που υπερβαίνουν τις 3.000 ευρώ, ενώ το σύνολο των ανεξόφλητων λογαριασμών υπολογίζεται σε 2,7 δισ. ευρώ.

 

Στην πραγματικότητα οι διακοπές ήταν περιορισμένες και το 2019 ανήλθαν στις 170.000, γιατί αποδείχθηκαν ένα αποτελεσματικό μέσο πίεσης και οδήγησαν την πλειονότητα των καταναλωτών αυτής της κατηγορίας να προσέλθει στα ταμεία της δημόσιας επιχείρησης για διακανονισμό του χρέους και επανασύνδεση της παροχής ρεύματος.

 

Από την 1η Οκτωβρίου 2019, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το νέο, πιο ελκυστικό πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών, στα καταστήματα της ΔΕΗ προσήλθαν περί τις 110.000 πελάτες της, οι οποίοι ρύθμισαν απλήρωτους λογαριασμούς ύψους 155 εκατ. ευρώ.

 

Στο energy-market μπορείς να συγκρίνεις όλους τους παρόχους και να βρεις εύκολα αυτόν που σε συμφέρει!

 

627.000 καταναλωτές άλλαξαν πάροχο το 2019. Εσύ ακόμα το σκέφτεσαι;