Τι είναι τελικά η «μπλε Δευτέρα»;

Η καταθλιψη μετά τις γιορτές δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Όλοι μας περνάμε τη φάση μας μετά τις γιορτές και δεν είναι τυχαίο. Υπάρχει επιστημονική εξήγηση! Υπάρχει εξίσωση!

 

Σύμφωνα με τον καθηγητή Dr Cliff Arnall που δίδασκε στο Cardiff University μια σειρά από συγκεκριμένοι παράγοντες συντελούν στο να νιώθουμε υποτονικά μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Στη φόρμουλα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε με επιστημονικό τρόπο γιατί η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου θεωρείται η πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου έχοντας κερδίσει επάξια τον τίτλο “Blue Monday”. 

(εδώ μπαίνει η φόρμουλα που σας έχουμε επισυνάψει)

 

• W= Weather (καιρός)
• D= Dept (δάνεια/ οικονομικές υποχρεώσεις)
• D= Monthly Salary (μισθός)
• Τ= Time since Christmas (οι μέρες που έχουν περάσει από τα Χριστούγεννα)
• Q= Time since failing our NYE resolutions (οι μέρες που έχουν περάσει χωρίς να έχουμε πετύχει τους στόχους μας για τη νέα χρονιά)
• M= Motivational Level (το επίπεδο προθυμίας μας για αλλαγές)
• Νa= Need to take action (η ανάγκη μας να αναλάβουμε δράση)

 

 

Βλέποντας τη φόρμουλα μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο συνδυασμός των εξόδων που έχουμε κάνει τα Χριστούγεννα (και που μας πηγαίνουν πίσω στις λοιπές οικονομικές μας υποχρεώσεις) μαζί με τον καιρό που είναι συνήθως μουντός αλλά και το εύλογο διάστημα που έχει περάσει από την Πρωτοχρονιά – που δεν έχουμε ακόμα κάνει πράξη τις αλλαγές που είπαμε ότι θα κάνουμε στην προσωπική ή επαγγελματική μας ζωή – συντελούν στην κακή διάθεση που πιθανώς να έχουμε.

Διάθεση που επηρεάζεται και από τη σχετικά χαμηλή προθυμία μας να είμαστε δραστήριοι – κυρίως λόγω των οικογενειακών στιγμών των διακοπών αλλά και της Χριστουγεννιάτικης ραστώνης.

 

Σας φαίνεται ότι όλα αυτά βγάζουν νόημα; Ναι, εμείς θα λέγαμε ότι πολλά από τα παραπάνω είναι αλήθεια αλλά επιστημονικά δεν μπορούν να υποστηριχτούν. Η συγκεκριμένη φόρμουλα είχε δημοσιευτεί το 2015 από τον εν λόγω καθηγητή αλλά ήταν στην ουσία ένα επικοινωνιακό τρικ από το ταξιδιωτικό πρακτορείο Sky Travel με τις ευλογίες του καθηγητή.

Fake news δηλαδή που όμως πολλές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει σε διαφορετικές εκδοχές με σκοπό να κάνουν τους υπαλλήλους τους πιο παραγωγικούς & να τους κάνουν να αλλάξουν νοοτροπία για τις «βαρετές μέρες» του Ιανουαρίου.


  

Τι είναι τελικά η «μπλε Δευτέρα»;