Έχεις παράπονο από την Τράπεζά σου; Ακολούθησε 5 απλά βήματα

Αγόρασες ένα προϊόν από μία Τράπεζα (πχ ένα δάνειο ή μία πιστωτική κάρτα) και στην πορεία συνειδητοποίησες ότι υπάρχουν χρεώσεις που δεν είχες συμφωνήσει ή όροι για τους οποίους δεν είχες ενημερωθεί;

 

Είναι αλήθεια ότι μερικές φορές τα πράγματα δεν έρχονται όπως ακριβώς τα θέλεις!

Όσο αδικημένος όμως και αν νιώθεις, ξέχνα το… μεσογειακό σου ταμπεραμέντο και ακολούθησε ορισμένα απλά βήματα για να υποβάλεις το παράπονό σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αυξήσεις τις πιθανότητες να βρεις το δίκιο σου. To money-market.gr μας τα εξηγεί:

 

 

Βήμα 1ο

 

Όχι, το πρώτο βήμα δεν είναι να πάρεις τηλέφωνο την τράπεζα και να τσακωθείς, κινδυνεύοντας να χάσεις το δίκιο σου, αλλά να σκεφτείς τι ακριβώς ελπίζεις να πετύχεις!

Είναι ρεαλιστικό να ζητάς οικονομική αποζημίωση; Σου αρκεί μία συγγνώμη ή θέλεις να αλλάξει ένας όρος που τον θεωρείς καταχρηστικό; Μήπως είχες ενημερωθεί αλλά δεν έδωσες την απαιτούμενη προσοχή στα… ψιλά γράμματα;

💡 Όπως και να’ χει, θα πρέπει να βρεις τον καλύτερο τρόπο να εκφράσεις το παράπονό σου για να ακουστεί.

 

 

Βήμα 2ο

 

Αφού τα κάνεις αυτά και «καθαρίσεις» τη σκέψη σου, έρχεται η ώρα να έρθεις σε επαφή με την Τράπεζά σου. Όλες οι Τράπεζες διαθέτουν εξειδικευμένη υπηρεσία διαχείρισης παραπόνων. Μπορείς να τηλεφωνήσεις ή να στείλεις e-mail, εξηγώντας το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις, τους λόγους για τους οποίους υποβάλεις το παράπονο και τι ακριβώς θα ήθελες να γίνει για να βρεθεί μία λύση.

💡 Το καλύτερο μονοπάτι είναι να απευθυνθείς εγγράφως στην αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας.

 

 

Βήμα 3ο 

 

Ακόμη και αν ο άνθρωπος με τον οποίο θα μιλήσεις σε παραπέμψει σε κάποια άλλη πιο αρμόδια υπηρεσία, μην τα παρατήσεις και μην χάσεις την ψυχραιμία σου. Το να γίνεις  αγενής  και υβριστικός δεν σου διασφαλίζει την επιτάχυνση των διαδικασιών.

 

💡 Προσπάθησε να έρθεις ξανά σε επαφή με την Τράπεζα , άσε εκτός τους συναισθηματισμούς και  εξήγησε με ηρεμία και νηφαλιότητα το πρόβλημά σου.

 

 

Βήμα 4ο

 

Επικοινώνησε με τον Ελληνικό Χρηματοοικονομικό Διαμεσολαβητή. Αν δεν βρεθεί λύση από την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών της Τράπεζας μπορείς να υποβάλεις εγγράφως το παράπονό σου στον Μεσολαβητή.

 

Είναι η τελευταία προσπάθεια πριν φτάσεις στο δικαστήριο. Μέσω των υπηρεσιών εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών οι διαμεσολαβητές θα εξετάσουν δίκαια την υπόθεσή σου όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και αλλού στην Ευρώπη.

 

💡 Θα πρέπει να το κάνεις έγκαιρα, το αργότερο μέσα σε έναν χρόνο από την ημερομηνία υποβολής του στον πάροχο, συμπληρώνοντας το Έντυπο Παραπόνων που θα βρεις στην ιστοσελίδα www.hobis.gr και συνυποβάλλοντας τα σχετικά έγγραφα.

 

 

Βήμα 5ο

 

Το ύστατο βήμα που μπορείς να κάνεις για να βρεις το δίκιο σου είναι να κινηθείς νομικά, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχεις απορρίψει την απόφαση του Μεσολαβητή.

Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζεις, ωστόσο, είναι ότι το κόστος ενός δικηγόρου και συνολικά της διαδικασίας νομικών ενεργειών ενδέχεται κάποιες φορές να ξεπερνά οποιοδήποτε ποσό αποζημίωσης διεκδικείς από την Τράπεζα.

💡 Κάνε πριν έρευνα αγοράς και αφού αξιολογήσεις και συγκρίνεις το κόστος με το ύψος της πιθανής αποζημίωσης, τότε αποφάσισε αν θα κινηθείς νομικά.

 

Πηγή

Έχεις παράπονο από την Τράπεζά σου; Ακολούθησε 5 απλά βήματα