Ecommerce – Διέξοδος βιωσιμότητας για τις επιχείρησεις

Αν θέλει κανείς να αναλύσει το καταναλωτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται σήμερα, είναι αδύνατο να μην σταθεί στην χρήση του διαδικτύου όχι μόνο σαν μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και σαν όχημα αγορών και συναλλαγών, ακόμα και από μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους.

 

Αν συνυπολογίσουμε και την πρόσφατη πανδημία του Covid-19, το lock down και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (homing, cocooning), μπορούμε να κατανοήσουμε πόσο σημαντική είναι η διέξοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου για μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση.

 

Τι ορίζεται σαν ecommerce:

 

Είναι κάθε εμπορική συναλλαγή, η οποία μπορεί να γίνει μέσω του διαδικτύου, χωρίς τα δυο συμβαλλόμενα μέλη να είναι στον ίδιο χώρο, ακόμα και στην ίδια χώρα. Προϋποθέτει τη δυνατότητα παρουσίασης των προς πώληση προϊόντων και υπηρεσιών και τη δυνατότητα εξαγοράς τους από τον πελάτη μέσω ηλεκτρονικών ή ευέλικτων τρόπων καταβολής της αξίας τους.

 

Πώς μπορεί μια μικρομεσαία επιχείρηση να διεξάγει ηλεκτρονικό εμπόριο:

 

  1. Με τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop)
  2. Με τη συμμετοχή της σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-platforms)
  3. Με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των κοινωνικών δικτύων (social media)
  4. Με τη δυνατότητα να λαμβάνει ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές παραγγελίες για είδη που παρουσιάζει στον ιστότοπό της (site).

 

 

Ποια είναι τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου: 

 

  • Χαμηλό κόστος λειτουργίας: Σε σχέση με το φυσικό κατάστημα, καθώς οι μορφές του e-commerce απαιτούν μόνο έξοδα συντήρησης και αναβάθμισης. Ειδικά σε μια επιχείρηση με φυσικό κατάστημα, της προσθέτουν στην ουσία ένα υποκατάστημα που λειτουργεί σε όλες τις περιοχές και σε όλες τις χώρες στις οποίες υπάρχει το κοινό στόχος της.

 

  • Ευελιξία διαχείρισης αποθεμάτων και προγραμματισμού

 

  • Αύξηση του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Οι μορφές του e-commerce λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς τους περιορισμούς των ωραρίων και των γεωγραφικών συνόρων. Πολλαπλασιάζουν την πελατειακή βάση κάθε επιχείρησης και την απελευθερώνουν  από  τοπικούς ή συγκυριακούς παράγοντες.

 

  • Στοχευμένη και αποτελεσματικότερη προβολή. Ένα φυσικό κατάστημα χρειάζεται διαφήμιση ενώ κάθε μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου είναι από μόνη της διαφήμιση της επιχείρησης. Αξιοποιώντας τα δημογραφικά των ηλεκτρονικών πελατών και επιλέγοντας τα κατάλληλα εργαλεία του digital marketing (social media, Adwords, remarketing, digital campaigns) οι κινήσεις επικοινωνίας της είναι στοχευμένες και μειώνουν την ενδεχόμενη απώλεια του budget των άλλων μορφών διαφήμισης.

 

 

Κλείνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, ειδικά σε μια εποχή που η βιωσιμότητα αποτελεί το κύριο ζητούμενο για κάθε μικρή και μεσαία επιχείρησης, το e-commerce αποτελεί μια από τις ασφαλέστερες και αποδοτικότερες πηγές κερδοφορίας και εμπορικής ανάπτυξης.

Ecommerce – Διέξοδος βιωσιμότητας για τις επιχείρησεις