Θόρυβοι του αυτοκινήτου που δεν πρέπει να αγνοήσεις!

Όλοι μας γινόμαστε λίγο παρανοϊκοί όταν ακούμε ένα νέο θόρυβο από το όχημά μας. Αυτό όμως που δεν συνειδητοποιούμε είναι ότι ναι μεν αυτοί οι θόρυβοι είναι ενοχλητικοί, αλλά πολλές φορές μπορεί να κρύβουν κάτι πιο σοβαρό.

 

Υπολογίζεται ότι περίπου το 7% των τροχαίων ατυχημάτων, προκαλούνται από κάποιο είδος βλάβης του οχήματος.

Το autodoc.gr μας εξηγεί ποιους θορύβους κάτω από το καπό δεν πρέπει να αγνοούμε!

 

1. Σφύριγμα στο αυτοκίνητο

 

Υποδεικνύει βλάβη στα τμήματα που κινούνται από τον ιμάντα του δυναμό και τον ιμάντα χρονισμού.

Τις περισσότερες φορές, το σφύριγμα προκύπτει εξαιτίας υπερβολικά τεντωμένου ιμάντα ή σπασμένου τεντωτήρα.

Αν παράγονται ήχοι από τον ιμάντα χρονισμού, το πρόβλημα είναι ακόμα σοβαρότερο: αν κοπεί, θα επιφέρει την παραμόρφωση των βαλβίδων και ως συνέπεια, την  ανάγκη γενικής επισκευής του κινητήρα.

 

2. Βουητό στο αυτοκίνητο

 

Το βουητό είναι σημάδι κάποιου σπασμένου ρουλεμάν.

Μην το αγνοήσεις γιατί πχ αν κολλήσει το ρουλεμάν της αντλίας συστήματος ψύξης ή του δυναμό, ενδέχεται να κοπεί ο ιμάντας, με αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας του εξοπλισμού που ενεργοποιεί.

 

3. Κροτάλισμα στο αυτοκίνητο

 

  • Συνήθως το ακούμε  αν χαλάσει ο μηχανισμός μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ή αν σπάσει ο αισθητήρας θέσης εκκεντροφόρου.

Η αποτυχία των συγκεκριμένων τμημάτων προκαλεί δυσλειτουργίες του κινητήρα, περιορίζοντας με τον τρόπο αυτό την ισχύ του.

  • Επίσης ενδέχεται να οφείλεται σε ξεχειλωμένη καδένα χρονισμού.

Ομοίως με τις βλάβες του ιμάντα, η συγκεκριμένη βλάβη θα πρέπει να επισκευαστεί άμεσα.

 

4. Χτυπήματα στο αυτοκίνητο

 

Αποτελούν ένα από τα πλέον συνηθισμένα σημάδια βλάβης του κινητήρα και ενδέχεται να οφείλονται σε διάφορες αιτίες.

πχ ζημιά κάποιας βαλβίδας, φθορά των ρουλεμάν του εκκεντροφόρου, ζημιές στου κυλίνδρους και τα έμβολα κλπ.

 

Η φύση του ίδιου του χτυπήματος ενδέχεται να βοηθήσει στον προσδιορισμό της βλάβης:

 

  • Δυνατός κούφιος ήχος που προκύπτει όταν ο κινητήρας θερμανθεί και γίνεται ήχος γδαρσίματος κατά την πίεση του πεντάλ, δηλώνει σοβαρή φθορά του εκκεντροφόρου άξονα των εδράνων της μπιέλας.

 

  • Ελαφρά χτυπήματα που ακούγονται καθαρά με τον κινητήρα κρύο, αμέσως αφού πάρει μπροστά  (και ενδέχεται να χαθούν εντελώς όταν αυτός ζεσταθεί), τις περισσότερες φορές είναι βλάβη των βαλβίδων.

 

  • Άνισα κούφια χτυπήματα στο κάρτερ του λαδιού, των οποίων η συχνότητα διαφοροποιείται ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, δηλώνουν κατεστραμμένα ρουλεμάν στροφαλοφόρου. Αυτός ο ήχος μπορεί να ακουστεί αφού σβήσεις τη μηχανή και ενδέχεται να τον ακολουθήσει καπνός στο καπό.

 

  • Καθαρά χτυπήματα με το που πάρει μπρος ο κινητήρας και χάνονται μετά από λίγα δευτερόλεπτα, μπορεί να δηλώνουν μη επαρκή/υπερβολική ποσότητα λαδιού κινητήρα & φράξιμο του φίλτρου λαδιού.

 

  • Ο δυνατός μεταλλικός ήχος που ακούγεται άξαφνα σε κάποιο σχετικά καινούργιο κινητήρα και γίνεται εντονότερος με το πάτημα του γκαζιού, μπορεί να  δηλώνει προανάφλεξη του κινητήρα λόγω χρήσης καυσίμων με χαμηλά οκτάνια.
Θόρυβοι του αυτοκινήτου που δεν πρέπει να αγνοήσεις!